מונציפאלי: מימון בחירות גם בחוזרות

    אבי יעקב No Comments on מונציפאלי: מימון בחירות גם בחוזרות
    17:03
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on הפתעה בפוניבז': מונה ר"מ חדש וצעיר משושלת מיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הפנים והגנת הסביבה, אישרה היום לקריאה ראשונה את הצעת חוק הרשויות המקומיות (מימון בחירות) (תיקון – מימון בחירות שבוטלו), התשע"ד 2014. את החוק יזם ח"כ משה גפני יחד עם קבוצת חברי כנסת מסיעות האם האחרות.

    עיקרה של הצעת החוק היא פתרון של פער שהיה קיים בחקיקה. על פי חוק מימון בחירות, כל סיעה שהשתתפה בבחירות זכאית בתנאים הקיימים בחוק לקבל תקציב שיכסה את מימון הבחירות. ואולם, עד כה החוק לא נתן מענה למצב בו בחירות נפסלות ויש לקיים בחירות חדשות. הצעת החוק באה להציע מנגנון לתשלום מימון הבחירות לסיעות שהשתתפו הן בבחירות שבוטלו והן בבחירות החדשות. כמו כן הצעת החוק מסדירה את אופן הדיווח על מימון הבחירות למבקר המדינה.

    בדיון שהתקיים היום, הציג המשנה למנכ"ל מבקר המדינה, מר שמואל גולן, מודל של הצעת החוק לפיו שני אירועי הבחירות ייבחנו בנפרד ומימון הבחירות עבור אירוע הבחירות הראשון יועבר לסיעות על פי תוצאות הבחירות שבוטלו. היתרון במודל זה הוא שספקים לא יצטרכו להמתין עד לתוצאות הבחירות החדשות על מנת לקבל תשלום עבור עבודות שביצעו. עו"ד גלעד קרן, מצוות הייעוץ המשפטי לוועדה, טען כי אין זה נורמטיבי להעביר תשלומים על פי תוצאות בחירות שנפסלו בבית המשפט ולכן יש לשלם רק לאחר אירוע הבחירות החדשות ועל פי תוצאות הבחירות החדשות.

    ח"כ מירי רגב אמרה כי המודל של המשנה למנכ"ל מבקר המדינה נראה לה המודל הסביר יותר ואולם הוועדה הצביעה היום על פי נוסח התואם את עמדת הייעוץ המשפטי. שיעור מימון הבחירות עבור שני אירועי הבחירות יהיה 180% מהסכום שהיה משולם בבחירות הראשונות אם הבחירות החדשות התקיימו בתוך שנה מתום הבחירות הראשונות ואולם אם עברה שנה ישולמו 200% עבור שתי מערכות הבחירות גם יחד. משרד האוצר התנגד לשיעור התשלום. כאמור הצעת החוק אושרה לקריאה ראשונה ותובא בקרוב להצבעה במליאה.



    0 תגובות